Airbus, Qantas Airways için tasarladığı A350-1000 jetinin ultra uzun menzilli versiyonunu tanıtmada altı aylık bir gecikmeyle karşı karşıya kaldığını duyurdu. Gecikmenin nedeni, bir düzenleyici kurumun uçağın orta yakıt tankının yeniden tasarlanmasını istemesi.
Gecikmenin Sebebi: Orta Tankın Yeniden Tasarlanması
Airbus’ın ticari uçak işinin CEO’su Christian Scherer, Perşembe günü Singapur Airshow’da yaptığı açıklamada, “Düzenleyici kurum bizden Sunrise için ultra uzun menzilli uçağın orta tankını yeniden tasarlamamızı istedi” dedi. Sunrise projesi, Qantas’ın Sidney’den Londra’ya aktarmasız uçuş gerçekleştirme hedefini ifade ediyor.
Teslimat Tarihi Altı Ay Gecikecek
Avustralyalı bayrak taşıyıcı, ultra uzun menzilli uçuşlar yapabilen ilk A350-1000 uçaklarının teslimat tarihlerinin yaklaşık altı ay geriye çekilerek 2026’da gerçekleştirileceğini söyledi. Scherer, “Sunrise görevine izin verecek olan merkez tankı, ekstra yakıt tankını yeniden tasarlamamız gerekiyor ve bu da değişimi açıklıyor” dedi.
Qantas CEO’su Hudson Açıkladı
Qantas CEO’su Vanessa Hudson gecikmenin ilk uçağın sertifikasyonunun beklenenden daha uzun sürmesinden kaynaklandığını belirtti. Hudson, gelecek olan 12 uçaklık filonun hızlı bir şekilde geleceğine inandıklarını dile getirdi.
Airbus’un Sorunlarla Karşılaştığı Diğer Proje: A321XLR
Airbus, A321XLR uzun menzilli dar gövde programında, yeni tip bir yakıt tankının yangın riski oluşturabileceğine dair endişelerin düzenleyicilere iletilmesinin ardından gecikmelerle karşılaşmıştı. Sorunlar o zamandan bu yana çözülmüş durumda.