Doğa harikası; Goa!

doga harikasi goa JiV71QWX

doga harikasi goa 0 QEKW3P4w

doga harikasi goa 1 b773YRjO

Hindistan’ın refah düzeyi en yüksek yerlerinden biri olan Goa, kum ve güneş dışında meditasyon yapılan tapınaklarıyla da önemli bir turizm merkezi.

Haber Aero olarak Hindistan’ın Hollywood starlarını ağırladığı turizm cenneti Goa’nın görülmesi gereken en önemli yerleri sizler için gezdik.

Goa denilince akla gelen ilk kare hiç şüphesiz dev palmiyeler ve yeşilin daha önce hiç görmediğimiz tonları bize bu kent hakkında küçük bir fikir veriyor.

Hindistan’ın batı kıyısında bir sayfiye yeri olan Goa, 3.700 kilometrekarelik bir alana sahip. Uzun yıllar İngiliz ve Portekiz sömürgesi altında kalan kent, bu mirasından dolayı Hindistan’ın diğer bölgelerinden çok farklı. Goa’da çevre bölgelere göre daha yüksek bir yaşam düzeyi mevcut.

Şehirde gezerken her adım başı bir kilise ya da haç figürüyle karşılaşıyoruz. Bunun sömürge dönemi misyonerlik çalışmalarının izleri olduğunu öğreniyoruz. Geçmişte hemen hemen hepsi Hindu olan Goa halkının bugün yüzde 65’i Hinduizm, yüzde 30’u Hıristiyanlık ve yüzde 5’i de İslam inancına sahip.

doga harikasi goa 2 sacqLj5vGörülmesi gereken Bom Jesus Bazilikası

Goa’da Hıristiyanlık 16’ıncı yüzyılda Portekizlilerce tanıtılmış ve o tarihlerde birçok kilise inşa edilmiş. Fakat yaşanan doğal felaketler sonrasında bu kiliselerin pek çoğu hasar görmüş. Ayakta kalanlardan Bom Jesus Bazilikası, Goa’daki en kutsal yerlerden biri. Çocuk İsa’ya adanan kilise bugün dünya kültür mirası olarak kabul edilen bir anıt halinde…

UNESCO korumalı Sé Katedrali

Bir diğer önemli yapıt ise Sé Katedrali. Asya kıtasındaki en geniş katedrallerden biri olan Sé, aynı zamanda Goa’daki en eski bina. Portekiz Gotik mimarisinin örneklerinden biri olan katedral UNESCO tarafından koruma altında. Tropikal iklimin simgesi rengârenk çiçeklerden yapılan aranjmanlar tapınakları süslüyor.

Goa’da hemen hemen 500 yıl süren kolonyal dönemin izleri her yere işlemiş. O günleri anlatan, toprak ağalarının yaşantılarını ve halkın hayatını tasvir eden bir de sergi alanı yaratmışlar. Burada gerçek insan boyutundaki heykellerle pek çok hikâye kurgulanıyor.

Baharat Goa’da önem taşıyor

Hindistan’ın simgesi olan baharat, Goa’da da büyük önem taşıyor. Baharatlar arasında gramı altınla yarışanlar da var.Turumuzu tamamladığımızda, ömrümüzde daha önce duymadığımız baharatlarla hazırlanmış yemekler açık büfede bizi bekliyor.

Malum, Hint mutfağı dünyanın en zengin mutfaklarından biri… Bu yüzden Hint yemekleri dünyanın her yerinde tercih ediliyor. Sıra dışı mutfakları çok çeşitli malzemelerden yapılıyor. Biz de bu işin kaynağına, ünlü balık ve sebze pazarlarına gidiyoruz. Burada her çeşit sebze ve meyveyi tadarak alabildiğiniz gibi köpek balığından piranaya yüzlerce çeşit deniz mahsulünü deneme fırsatına da sahip olabilirsiniz.

Goa’da klasik Hint yemeklerinin dışında deniz mahsullerinden yapılan yemekleri de mutlaka denemelisiniz, çok lezzetli ve üstelik oldukça da ucuz. Ne de olsa Goa’nın sloganı bu; chill in Goa! Yani, “Ye, iç, yat, keyfine bak.”

Deniz mahsullerinin kaynağına, Goa’nın ünlü plajlarına gitmek için yola çıkıyoruz. Yol kenarlarında ya da tam ortasında yürüyen, yere serilmiş keyif yapan inekler bizim için hayret verici, Hindistan içinse alışıla geldik sahneler yaratıyor. Sorduğumuzda onlar trafik polisleri deyip gülüyorlar.

doga harikasi goa 3 LfhQe8UABaga Beach ve Kalangut kulsalları

Arap Denizi’ne kıyısı olan Goa’nın plajları için cennetin yansıması ifadesi kullanılıyor. Bu kadar iddialı mı bilemiyoruz ama Hint kültürünü denizin yeşille ve güneşle buluştuğu bir yerde yaşamak oldukça keyifli. Burada yirmiye yakın plaj var. Biz en popülerlerinden biri olan Baga Beach’i ve Kalangut’u tercih ediyoruz. Dev dalgalarla boğuşmanız gereken Goa’nın denizinde, sahil güvenlik devamlı teyakkuz halinde…

Hindistan topraklarında olup da Hint kınası yaptırmamak olur mu? Sahilde tam 5 dakikada vücudunuzun dilediğiniz herhangi bir yerine harikulade figürlerde geçici dövme yaptırabilirsiniz.

Günü bitirmeden nehir turu yapmak için yola koyuluyoruz. Hindistan’ın her yerinde olduğu gibi Goa’da da araba kullanmak çok zor. Trafik insanın yüreğini ağzına getirecek cinsten.

doga harikasi goa 4 qyB7LdlvGoa’da tekne turları çok meşhur

34 kilometre uzunluğundaki, şehrin en büyük nehri Zuari’de balıkçı gemisini andıran bir tekneyle tura çıkıyoruz. Yerli halkın en sevdiği pazar günü eğlencesi olan turda Hint müziklerini dinleyerek, şehrin kıyılarını geziyoruz. Müziği ve dans etmeyi çok seven Hintliler bize Bollywood filmlerinden aşina olduğumuz sahneler yaşatıyor. Nehirdeki turumuzu renkli kurdelelerle yapılan Goa’nın geleneksel dansı Goff’la bitiriyoruz.