Düşük Maliyetli Havayolları ve Havacılık Sektörü

Düşük maliyetli havayolu modelinin ilk örneklerinden biri olan Southwest Airlines, 1967 yılında Texas’ta Herb Kelleher ve Rollin King tarafından kuruldu. Southwest, başlangıçta sadece Texas’ın belirli şehirleri arasında uçuşlar yapmayı planlarken, 1971 yılında engelleri aşarak operasyonlarına başladı.

Southwest’un iş modelinde maliyet tasarrufuna odaklanıldı. Tek tip uçak kullanımı, kısa yerde kalış süreleri, düşük maliyetli havalimanları tercihi gibi stratejiler izlendi. Şirket, yıllar içinde ABD’nin en büyük filosuna ve en yaygın uçuş ağına sahip oldu.

2023 yılında Covid19 öncesi cirosuna ulaşan Southwest, karlılıkta düşüş yaşadı. Elliott Management gibi yatırımcılar şirkette değişiklik talep etti ve yönetimde değişiklikler yaşandı.

Düşük Maliyetli Havayollarının Sorunları ve Çözüm Arayışları

  • Yakıt ve çalışan maliyetlerinde artışlar
  • Klasik taşıyıcıların rekabetinin sertleşmesi
  • Covid19 sonrası iş seyahatlerinde azalma
  • Klasik havayolu şirketlerinin birleşmeleriyle maliyet düşürme

Southwest ve diğer havayolları, maliyet artışlarına karşı çeşitli önlemler almaya başladı. Farklı fiyat kategorileri, bilet değişim politikaları gibi yeni stratejiler geliştirildi.

Ancak Southwest’in karşılaştığı bazı sorunlar var. Eski altyapı sistemleri ve Boeing kaynaklı problemler, şirketin operasyonlarını etkiliyor. Benzer şekilde düşük maliyetli havayolları, sektördeki zorlu rekabetle baş etmeye çalışıyor.

Avrupa ve Türkiye’deki Havayolu Sektörü

Avrupa’da Ryanair, easyJet ve Wizz gibi düşük maliyetli havayolları başarılı bir performans sergilerken, hızlı tren ağlarının etkisiyle kısa mesafeli uçuşlarda zorlanabilirler.

Türkiye’de THY’nin yanı sıra Pegasus, Anadolujet ve diğer havayolu şirketleri faaliyet göstermektedir. Havayolu taşımacılığının önündeki engeller ve gelecekteki gelişmeler sektörün geleceğini şekillendirecektir.

Kaynaklar:

  • The Economist, 29 Ağustos 2024
  • Statista Research Department, 16 Ağustos 2024
  • Skift Aviation Forum, 26 Haziran 2024
  • PR Newswire, 10 Eylül 2024

Yazarın Diğer Yazıları

  • Düşük maliyetli havayollarından son haberler
  • Bu İngilizler aptal olmalı
  • Dünyada ve Türkiye’de nüfus projeksiyonları, sonuçları ve yapılması gerekenler
  • Ferdi Kadıoğlu doğmadan ben Brighton’luydum
  • Görüş oluşturmakta zorlandığım bir konu: LGBT+ hakları
  • Toplum psikolojisi dikkate alınmadan Türkiye’de enflasyon düşürülebilir mi?
  • Bir kıvılcım parlıyor mücahidin içinde
  • San Francisco’da bir cenaze töreni
  • Psikolojinin enflasyona etkisi ve itibardan tasarruf
  • İntegral ve Ekonomi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

× Talebinizi Buradan Bize Ulaştırabilirsiniz