Hava-İş Sendikası, THY’deki Kokpit Ekiplerine Yönelik Adaletsizlikleri Gündeme Taşıdı

hava is sendikasi thydeki kokpit ekiplerine yonelik adaletsizlikleri gundeme tasidi UMJ9whh5

Hava-İş Sendikası, Türk Hava Yolları’ndaki (THY) kokpit ekiplerinin uçuş planlamalarındaki adaletsizlikleri ve aşırı iş yükü sorunlarını gündeme taşıdı. Sendika, 20 Kasım 2024 tarihinde THY A.O yetkilileriyle yaptığı toplantıda, dar gövde filolarındaki eşitsizlikleri detaylı bir şekilde ele aldı.

Sendikanın açıklamasına göre, 737 filosundaki C1 kaptanlarının, C2 kaptanlara göre %144 daha fazla çalıştırıldığı ve 320 filosundaki P4 kaptanların, P5 kaptanlara göre %40 oranında daha yoğun bir iş yüküne maruz kaldığı belirtildi. Ayrıca dar gövde filolarında CATC meydan uçuşlarının %40’ının yalnızca %10’luk bir C1 kaptan grubu tarafından gerçekleştirildiği ortaya çıktı.

Hava-İş Sendikası, bu sorunların yanı sıra AJet Wetlease ekiplerinin Ankara (ESB) merkezli uçuşlarda yaşadığı konumlandırma (PASS) sıkıntıları ve ekip odası istirahat imkanlarının yetersizliği gibi konuları da THY yönetimiyle paylaştı. Sendika, THY’nin çözüm konusundaki isteksizliğine dikkat çekerek genel müdür düzeyinde bir görüşme talep etti.

Hava-İş Sendikası’ndan Yapılan Açıklamadan Bazı Noktalar:

  • Dar Gövde Kokpit Ekiplerinde C1 Kaptanlara; 737 Filosu özelinde, yapılan adaletsiz planlamalar neticesinde C2 Kaptanlara nazaran %144 oranında daha fazla planlama yapılmaktadır.
  • Dar Gövde Kokpit Ekiplerinde P4 Kaptanlara; 320 Filosu özelinde, yapılan adaletsiz planlamalar neticesinde P5 Kaptanlara nazaran %40 oranında daha fazla planlama yapılmaktadır.
  • CATC meydan planlamalarında dar gövde filolar özelinde; ortalamanın altında uçuş yapan C1 sayısının, filo C1 sayısının yarısından fazla olduğu tespit edilmiştir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

× Talebinizi Buradan Bize Ulaştırabilirsiniz