Riga Havacılık Forumu ve Letonya Hakkında Bilgiler

Baltık ülkeleri; Letonya, Litvanya ve Estonya’nın merkezinde bulunan Letonya’nın başkenti Riga, her yıl havacılık endüstrisindeki konuları ele alan “Riga Aviation Forum (RAF)” adlı havacılık konferansına ev sahipliği yapmaktadır. Bu etkinliğin önemli konuklarından biri de TAV Havalimanları Holding CEO’su Serkan Kaptan’dır. Riga Havacılık Forumu, Letonya’daki Riga Havalimanı’nda gerçekleştirilmekte olup bu sene 50. kuruluş yıl dönümü kutlamalarıyla daha da anlam kazanmıştır.

Riga Havalimanı’nda geçen yıl 6,6 milyon yolcu hizmet almış olup pandemi öncesinde ise 7,5 milyon yolcu ağırlamıştır. Ancak COVID-19 sonrası yaşanan zorluklar sebebiyle toparlanma sürecinde sıkıntılar yaşanmaktadır. Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle Baltık ülkelerinin hava trafiği olumsuz etkilenmiş ve bölgedeki ilişkiler zorlaşmıştır. Bu durum, salgın sonrası toparlanmayı da engellemektedir.

Letonya, coğrafi konumu ve Avrupa Birliği ile Rusya arasındaki entegrasyonuyla stratejik bir öneme sahiptir. Letonya’nın naif ve kibar insanları, ülkenin temiz şehirleri ve doğal güzellikleri dikkat çekmektedir. TAV Holding’in Letonya’da faaliyet göstermesi, bölgeye olan ilgisini ve değerini göstermektedir. TAV, Riga Havalimanı’ndaki ticari alanların işletilmesinde önemli bir rol oynamaktadır ve 15 yıldır Baltık bölgesinde faaliyet göstermektedir.

Riga Havacılık Forumu, Baltık havacılığının fırsatları ve zorluklarına odaklanmakta olup bölgedeki havacılık liderlerini bir araya getirmektedir. Forumda sürdürülebilirlik, iklim değişikliği ve havacılık eğitimi gibi konular ele alınmaktadır. Türkiye’nin Letonya’ya olan dış ticaret hacmi 700 milyon dolar civarındadır ve iki ülke arasındaki ticaretin önemi giderek artmaktadır.

Riga’da THY’nin tarifeli seferler gerçekleştirdiği ve Türkiye ile Letonya arasındaki ilişkilerin gelişimine önemli katkı sağladığı belirtilmektedir. Ancak, THY’nin Riga Müdürü’nün etkinliklere katılımının yetersizliği ve ilgisizliği eleştirilmektedir. Bu durum, Türk Hava Yolları yönetiminin yurtdışı müdür atamalarını gözden geçirmesi gerektiği yönünde düşüncelere sebep olmaktadır.

Yazarın Diğer Yazıları

  • Letonya-Riga’nın havacı ve havalı Türkleri
  • Rötarlı uçuşlar ne kadar geride kaldı?
  • İliç’te ne yapılmalı?
  • Eğitim uçuşu kazalarında tuhaflık var!
  • İthal oto düzenlemesinde neden geç kalındı?
  • THY’de duraklamalı uçuşlar neden artıyor?
  • Siber güvenliğin neresindeyiz?
  • Havacılıkta itaatsizlik: Kuralsız yolcular
  • Dünyanın en uzun iç hat uçuşları
  • THY’den ABD’ye özel Miles&Smiles kartı ne kadar özel?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir