Çin’in Tibet Havayolları, COMAC’tan 40 adet C919 ve 10 adet ARJ21 jeti siparişini tamamlayarak Çin devletine ait uçak üreticisinin geliştirmekte olduğu yeni bir varyantın ilk müşterisi oldu.
Bugün kapılarını açan ve iki yılda bir düzenlenen ticari ve savunma odaklı Singapur Airshow’da Tibet Havayolları, COMAC’a 40 adet C919 ve 10 adet ARJ21 jeti siparişini kesinleştirdi. Ayrıca, Çin devlet destekli Henan Sivil Havacılık Geliştirme ve Yatırım Grubu, itfaiye, tıbbi hizmetler ve acil durum yönetimi için uzmanlaşmış daha küçük ARJ21 bölgesel jetinden türetilen altı model için COMAC ile bir anlaşma imzaladı.
COMAC’ın Geliştirdiği Yeni Uçak Modelleri
COMAC’ın C919 modeli, Çin toprakları dışındaki ilk yolculuğuna Singapur’da çıktı. Çinli uçak üreticisi, yeni uçak talebini karşılamakta zorlanan Airbus ve Boeing’in A320neo ve 737 MAX tek koridorlu jet ailelerine alternatif olarak konumlandırıyor. C919 uçağı şu anda sadece Çin içinde sertifikalandırıldı ve ilk dört adet C919, geçen yıl China Eastern Airlines ile uçmaya başladı. COMAC, bugüne kadar 1.000’den fazla C919 siparişi aldı.
COMAC tarafından 2008’de geliştirilmeye başlanan model ile ülkenin bu alanda dışa bağımlılığının azaltılması hedeflense de C919, jet motoru ve uçuş kontrol yazılımları gibi kritik bileşenleri General Electric ve Honeywell gibi ABD şirketlerince üretilip Çin’de montajlandığından bütünüyle yerli nitelik taşımıyor. Şirket, orta mesafe dar gövdeli C919 dışında, “C929” adını verdiği geniş gövdeli uzun mesafe yolcu uçağı modelini de geliştiriyor.