Yolcular TAV’ın 4 havalimanını ödüllendirdi

yolcular tavin 4 havalimanini odullendirdi 7KdRSeWH

yolcular tavin 4 havalimanini odullendirdi 0 eOhNasg6

Yolcular tarafından seçilen, dünya çapında müşteri deneyimi açısından en iyi havalimanları açıklandı. ACI World Havalimanı Hizmet Kalitesi (ASQ) Ödülleri’nde TAV’ın işlettiği 4 havalimanı ödül kazandı.

Uluslararası Havalimanları Konseyi/Airports Council International (ACI) World, önde gelen seyahat teknolojisi şirketi Amadeus ile iş birliği içinde, bugün ünlü Havalimanı Hizmet Kalitesi (ASQ) Ödülleri aracılığıyla, yolcular tarafından seçilen, dünya çapında müşteri deneyimi açısından en iyi havalimanlarını duyurdu.

Havalimanı işletmeciliğinde Türkiye’nin dünyadaki lider markası TAV Havalimanları’nın işlettiği İzmir Adnan Menderes, Bodrum, Üsküp ve Zagreb havalimanları ASQ programı kapsamında ödüllendirildi.

İzmir Adnan Menderes 5 kategoride ödül kazandı

İzmir Adnan Menderes, Üsküp ve Bodrum havalimanları yolcu kapasitelerine göre kendi kategorilerinde “Avrupa’nın En İyi Havalimanı” seçildi. İzmir Adnan Menderes aynı zamanda havalimanlarının geçiş kolaylığı performanslarını değerlendiren “Avrupa’nın En Kolay Havalimanı Yolculuğu” kategorisinde ödül aldı. “Avrupa’nın En Temiz Havalimanı”, “Avrupa’nın En Keyifli Havalimanı” ve “Avrupa’nın En Adanmış Personele Sahip Havalimanı” kategorilerinde de ödüllendirilen İzmir Adnan Menderes, tüm bölgelerden toplam beş kategoride ödüllendirilen dokuz havalimanından biri oldu.

Zagreb Havalimanı ise “Avrupa’nın En Kolay Havalimanı Yolculuğu” kategorisindeki ödülüyle, son 10 yıl içinde beş yıllık bir süre zarfında birden fazla ASQ ödülü kazanan havalimanlarının yer aldığı ACI World Genel Direktörü’nün Mükemmellik Listesi’ndeki (Roll of Excellence) sekiz havalimanı arasına ismini yazdırdı.

İstanbul Havalimanı ise “Müşteri Deneyimi Akreditasyonlu Havalimanları” listesinde yer aldı.

ASQ programı nedir?

ASQ programı, titiz ve bilimsel metodolojiye olan sarsılmaz bağlılığıyla öne çıkan, dünya çapında önde gelen havalimanı müşteri deneyimi ölçüm ve kıyaslama programı olarak öne çıkıyor.

Havacılık endüstrisindeki diğer programlardan farklı olarak ASQ’nun yaklaşımı, doğrudan havaalanında yolculara uygulanan anketler aracılığıyla gerçekleştirilen canlı araştırmalara dayanıyor ve onların seyahatin gerçekleştiği gündeki memnuniyet seviyelerini tespit ediyor.

ASQ anketleri, yolcunun havalimanı deneyiminin temel unsurları genelinde 30’dan fazla performans göstergesini kapsamakta ve yolcu deneyimi yolculuğunun en eksiksiz resmini sunuyor.

Bu ayırt edici metodoloji, sağlamlığı, anlamlı istatistiksel çıkarımlara olanak sağlaması ve yolcu deneyimine ilişkin benzersiz içgörüler sağlamasıyla ünlü.

“Değerli zamanlarını ayıran misafirlerimize de teşekkür ederiz”

ACI World Genel Müdürü Luis Felipe de Oliveira ödüllerle ilgili şunları söyledi:

“2023’te ASQ programının, tarihi bir rekorla 400 katılımcı havalimanını geçmesinden büyük mutluluk duyuyoruz; bu, üyelerimizin yolcuyu ilk sıraya koyma konusundaki kararlılığını yansıtıyor. Aynı şekilde 600 bine yakın ankette geri bildirimde bulunarak değerli zamanlarını ayıran misafirlerimize de teşekkür ederiz. Programın küresel büyümesi, bilimsel ve canlı yaklaşımına duyulan güvenin altını çiziyor ve ASQ’yu havacılık endüstrisinde havalimanı müşteri deneyimi değerlendirmesinde başvurulacak standart haline getiriyor. Havalimanlarının gelecekteki başarısı, her temas noktasında mükemmel bir müşteri deneyimi sunma konusundaki sarsılmaz bağlılığa bağlıdır. Yolcu beklentilerinin hızla geliştiği bir çağda, müşteri hizmetlerinde mükemmellik sadece bir amaç değil; bu, havalimanlarının sadece giriş kapısı değil, aynı zamanda unutulmaz varış noktaları olarak kalmasını sağlamanın anahtarıdır.”

“Sektörle yakın çalışmayı dört gözle bekliyoruz”

Amadeus Havalimanı ve Havayolu Operasyonları EVP’si Rudy Daniello ise, “Dünya çapındaki havalimanlarında müşteri deneyimine olan bağlılığın ASQ Ödülleriyle bir kez daha ortaya çıktığını görmek cesaret verici. Geçtiğimiz birkaç yılda birçok havaalanı, önemli havaalanı temas noktalarında yolcuların deneyimini geliştirmek için self servis ve biyometri gibi teknolojileri uyguladı. Şu anda gördüğümüz şey, aksaklığın etkisini daha iyi yönetmek için havayolları ve diğer ortaklarla daha fazla işbirliği içinde çalışarak bir sonraki seviyeye geçme arzusudur. Kesintilerin yönetimi yolcular için belirleyici bir konudur, bu nedenle yolcular için daha iyi sonuçlar sağlayan yeni yaklaşımlar geliştirirken sektörle yakın çalışmayı dört gözle bekliyoruz” dedi.

ASQ Ödülleri’nde öne çıkanlar

2023 yılında dünya çapındaki yolcuların yarısından fazlası bir ASQ havalimanlarından geçti; bu da programın güvenilirliğini ve olağanüstü havaalanı hizmetleri standartlarını şekillendirmedeki etkisini vurguladı.

2023 yılında toplanan 595 bin anketten 170 ASQ Ödülü dünya çapında 90 havalimanı tarafından kazanıldı.

Tüm bölgelerdeki 9 havalimanı, 5 kalkış kategorisinin tamamında ASQ Ödüllerini kazanarak havalimanı yolculuğunun her aşamasında keyifli bir deneyimi en üst düzeye çıkardı:

  • Afrika: Kazablanka Muhammed V Uluslararası Havalimanı/Fas
  • Asya-Pasifik: Sultan Hasanuddin Uluslararası Havalimanı/Endonezya; Yogyakarta Uluslararası Havalimanı/Endonezya
  • Avrupa: İzmir Adnan Menderes Havalimanı/Türkiye; Aeroporto di Roma-Fiumicino/İtalya
  • Latin Amerika: Guayaquil Uluslararası Havalimanı/Ekvator
  • Orta Doğu: Salalah Havalimanı/Umman
  • Kuzey Amerika: Greenville-Spartanburg Uluslararası Havalimanı/ABD; Gerald R. Ford Uluslararası Havalimanı/ABD

Mükemmeliyet Listesi’ne 8 havalimanı eklendi

ACI Dünya Genel Müdürü Mükemmeliyet Listesi’ne 8 havalimanı dahil edildi; bu, son 10 yılda beş yıllık bir süre içinde çok sayıda ASQ ödülü kazanan havalimanlarına verilen bir ödül.

Başlatılanlar şunlardır:

  • Shenzhen Bao’an Uluslararası Havalimanı
  • Çhandigarh Havalimanı
  • Kazablanka Muhammed V Uluslararası Havalimanı
  • Maskat Uluslararası Havalimanı
  • Cincinnati/Kuzey Kentucky Uluslararası Havalimanı
  • Sultan Mahmud Badaruddin II Havalimanı
  • Sultan Hasanuddin Uluslararası Havalimanı
  • Zagreb Uluslararası Havalimanı

Ödüller 23-26 Eylül’de verilecek

ACI World tarafından yolcu değerlendirmeleriyle belirlenen ödüller 23-26 Eylül 2024 tarihlerinde ABD’nin Atlanta kentinde gerçekleşecek ACI Customer Experience Global Summit kapsamında düzenlenecek törenle sahiplerine teslim edilecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

× Talebinizi Buradan Bize Ulaştırabilirsiniz